Kassemetoden, film 17.10.14

For en uke siden filmet jeg en trening med Nessie, og nå tar jeg steget og legger den ut! 🙂

I denne filmen belønner jeg henne veldig ofte for å oprettholde interessen. Vi var på et punkt i treningen hvor alt enda var litt nytt, og det verste som kan skje er å ta knekken på arbeidsviljen hennes. Dette er første gang jeg har filmet en treningsøkt, og det var utrolig lærerikt for meg å se det hele fra en litt annen vinkel! Så kommer nok til å filme flere økter i fremtiden.
Dette var altså forrige fredag, og på bare én uke har hun faktisk kommet langt. Og i går begynte det hele å falle på plass. 😀

I går kveld kjedet Nessie seg, og da pleier jeg å kaste rundt litt tørrfor til alle hundene, gjøre noen småtriks og så videre for å kombinere hjernetrim med kveldsmat. Vi lekte oss bare for kosens del, men så ble Nessie på et punkt stående på min venstre side. Hun så på meg og jeg tok et skritt til høyre. Og det var da hun logret og flyttet bakparten sin. Eureka! 😀

I dag tok prøvde vi oss på å trene litt utgangsstilling på tur, og senere litt ute i hagen. Skal litt mer trening til før det sitter helt, men det skal vi jobbe videre med. 🙂
Noe annet vi har gjort i dag er å trene på slalom. Wilma har god teknikk og nærmer seg å kunne fire stolper veldig bra. Nessie er helt på første del av 2×2 metoden til Susan Garret, men dette skal vi også fortsette å trene på. 🙂

Legg igjen en kommentar