Kløv!

For ganske lenge siden gikk vi til innkjøp av en kløv som på den tiden var tenkt at Wilma skulle bruke. Det ble ikke så mye bryk av den fordi Wilma er tross alt en ganske liten hund, og kløven er nok litt stor til henne – sånn egentlig. Mellomschnauzer Sara fikk bruke kløven et par ganger, men siden da har den ligget i garasjen.

I dag ble det av litt diverse grunner tur ganske sent, så det hadde allerede begynt å mørkne. Dette gjør jo ofte at turen ikke blir så veldig lang, men i tillegg regnet det mye og blåste. Først tenkte jeg «kjettingtrekk»! Det ville vært perfekt for å slite ut pinnedyret på en regnfull, mørk, høstdag. Men så har jeg jo verken kjetting eller passende sele, og ikke hadde jeg tid til å begynne å lete etter det heller, så den ideen ble lagt på hylla. 😛 Derimot kom jeg på at det hadde vært morsomt å prøve ut kløven på Nessie, så det gjorde vi altså.

Kløven er en eller annen modell fra Breeders, og den var kun lastet med noen plastikkposer på hver side. 🙂 Den lå veldig greit på henne egentlig, men med litt tyngre last i fremtiden tror jeg den vil ligge enda mer stabilt. Siden det var så mørkt allerede når vi begynte å gå, i tillegg til at det regnet, så har jeg bare supercrappy mobilbilder fra dagens begivenhet. Mer her er altså Nessie med kløven:
IMG_3459

Hadde båndet i halsåndet helt i begynnelsen for å ha mer kontroll over henne. Senere festet jeg båndet i selve kløven, noe som funket veldig bra, men hadde hanefoten i halsbåndet just in case.
IMG_3480

Hun tok «utfordringen» på strak arm og brydde seg lite om kløven. Den var heller ikke noe problem å løpe med, så det fikk hun også gjort. Hun har dog ikke skjønt helt at kløven gjør henne litt bredere enn hun vanlivis er. 😛 Blir spennende fremover, håper vi får brukt kløven mye i høst. Det er i hvert fall ikke Nessie det står på, for hun var kjempeflink. 🙂

IMG_3481
IMG_3473 IMG_3475

Legg igjen en kommentar